Workshop Důvěra místo strachu

Rovnoprávná a efektivní komunikace hrou

Srdečně Vás zvu na intenzivní prožitkový seberozvojový workshop pro pedagogy, průvodce a psychology, který se zaměřuje na principy rovnoprávné a bezpečné komunikace, efektivní řešení konfliktů a design hry s dětmi.

Koncept Respektující hra

      • ulehčuje vzdělávací proces
      • pomůže navázat vztah plný důvěry se všemi dětmi
      • pomáhá při nastavení zdravých sociálních vazeb ve skupině.

    Hra jako cíl i cesta - vytvoříme exkluzivní čas a prostor pro Vás, ve kterém Vám může být dobře se sebou i s ostatními a tuto kvalitu můžete zprostředkovat dále.

Vyzkoušíte, jak projevit svou vůli a nezničit protivníka, jak na to, když se setkáte s agresivitou. Zaměříme se na Vaše konkrétní situace.
Max. 15 účastníků. Lektorka Hana Dynková. Cena: 1500,-, sleva při platbě předem 1390,-
Kurz bude mít pokračování 4.4.2020 - navážeme, prohloubíme znalosti a budeme se hodně věnovat hře jako prevenci konfliktů.

CO Vás čeká:
Sebezkušenostní rozvojový program pro dospělé. Koncept Respektující hra staví na pochopení funkce emocí a jejich zvládnutí a s pomocí hry učí tělo i psychiku reagovat na vnější podněty efektivně, nikoliv na základě reflexů. Využívá vědomý dotek, improvizaci v pohybu a hru jako proces.

PRO KOHO to je:
Pro pedagogy a psychology, kteří hledají způsob, jak vést děti k ohleduplnosti, empatii, a zároveň respektu k sobě samým. Pro ty, kdo chtějí komunikovat rovnoprávně a s respektem se svěřenými dětmi, a chtějí efektivně a kreativně řešit konflikty. Pro ty z Vás, kteří se setkáváte s agresivitou a nechcete odpovídat násilím ani ústupem.

Přihlásit se na workshop

PROČ to dělám:
chci nabídnout dospělým možnost zaměřit a využít svoji sílu, pozornost a energii
vnímat svoje potřeby
hledat způsob, jak je vyvažovat s potřebami druhých
rozhodovat se kontinuálně, co ještě chci a co už ne
využívat to vše hravě v praktickém životě
Když se doopravdy setkáváme, bez hodnocení, bez posuzování, tady a teď, pěstujeme své pravé lidství, to lepší v nás.
Hra sama o sobě je skvělá, nabíjející, a plná uvolnění a radosti. O to se starají hormony endorfiny a oxytocin, hormon štěstí.
Ale hra není samoúčelná. Podobně, jako častým posilováním ve fitku zvětšujeme svaly, častou hrou budujeme a posilujeme to, co ve hře prožíváme.
V Respektující hře zvětšujeme svoji dovednost nalézt svoje cíle, převzít za ně zodpovědnost a při KOMUNIKACI (=spojení) s ostatními mít respekt a lásku k sobě i k nim.

CO JE HRA a co je bitka?
Hra může být zápas, ale ne bitka. Rozdíl? Ve hře nepotřebuji udělat něco s tím druhým. Ve hře se soustředím na to, co se děje se mnou.
Ve škole to jeden čtvrťák definoval takto: je rozdíl, jestli mám radost, nebo jestli už ne.
V bitce eskaluje násilí.
Ve hře jsme všichni schopni použít svoji sílu přiměřeným způsobem vzhledem k okolí. Nebo všechnu svoji sílu koncentrovat do jednoho letmého sdělujícího doteku. Nevzdát se síly, ale adekvátně ji použít.
Také Vám o to jde i v životě? - dosáhnout svého cíle, aniž bych musel hrát roli agresora, manipulátora, nebo oběti. Spolu-utvářet situace ve svém životě. Ne jen vědět, jak se to dělá, ale učit se umět to dělat.

JAK?
Pod vedením facilitátora, v bezpečném prostředí na tatami. Začneme úvodním kruhem, rozcvičením, soustředěním pozornosti k sobě. Potom hry s pomůckami i bez. Vysvětlení základních principů efektivní komunikace a řešení konfliktů. Konkrétní případy z praxe. Závěrečný kruh se sdílením. Přestávky zařadíme dle plánu a dle potřeby. Celé setkání je spolu-utvářeno účastníky, facilitátor zajišťuje a předává know-how, a zajišťuje bezpečnou zónu.

O FACILITÁTOROVI:
Mgr. Bc. Hana Dynková:
Mám 3 dospělé děti, které mě po celou dobu inspirovaly k hledání jiného než autoritativního a na přesile založeného způsobu výchovy.
Původně vědou odkojená (Genetika a molekulární biologie) čerpala jsem vědomosti u těch nejlepších - převážně zahraničních zdrojů naživo: Pär Ahlbom, Dieter Schwarz, Daniel Wirz, Gerda Salis, Fred Donaldson, a také z širokého okruhu literatury. Nedílnou součástí tohoto rozvoje je praktická hra s dětmi i s dospělými.
To vše se mi podařilo transformovat do smysluplného konceptu rovnoprávné komunikace, po kterém jsem tolik toužila.
A co je nejlepší: funguje to v praxi! Což dokládají moje osobní zkušenosti z partnerského života, a také zkušenosti z dětských kolektivů, ve kterých pracuji.
Pociťuji velikou vděčnost a radost, a jsem připravena se s Vámi podělit!